mandag den 24. oktober 2011

5. undervisningsgang

Kære alle

Jeg håber I har nydt ferien!

5. undervisningsgang handler om brugerne og anvendelsen af sociale og interaktive teknologier.

Dagens program:
Kl. 9.00:
Gæsteoplæg v. Kaja Jacobsen, projektleder på kommunikationsvirksomheden Bysted

Indhold: Præsentation af forskellige teknologier, hvad de er god til i museums- og kultursammenhæng, samt hvilke målgrupper de appellerer til.
  • Mobile apps (augmented reality, skattejagt, spil)
  • Tablets
  • QR (hjemmesideinfo, visitkort, info)
  • Nettet (hjemmesider, sociale medier, lag på hjemmesider)
  • Touchscreens
Kl. 9.30:
Spørgsmål (fra jer til Kaja)

Kl.10:
Pause


Kl. 10.15:
Diskussion


Kl. 11.00:
Pause


Kl. 11.15:
Digital kunst, netkunst, net.art, virtuel kunst, machinima, glitch, softwarekunst... Hvad er forskellen?

En gennemgang/diskussion af forskellige kunstarter og deres teknologiske tilhørsforhold.

Kl. 11.45:
Næste undervisningsgang

Kl. 12.00:
Tak for i dag!

Litteratur


Schultz,
Pit(2005),The Produceras Power User. I Joasia Krysa & Geoff Cox (red.), DataBrowser03. Curating Immateriality: The Work of the Curator In the Age of Network Systems: 111-126. Autonomedia, NewYork. <http://www.kurator.org/publications/engineering-culture>

Scholz,
Trebor (2006): "The Participatory Challenge". I Krysa, Joasia (red.), DATA Browser 3. Curating Immateriality: The Work of the Curator in the Age of Network Systems: 195-213. Autonomedia, Brooklyn/NewYork. <http://www.kurator.org/publications/curating-immateriality>

Simon, Nina (2010):
The participatory museum. Netbaseret bog: <http://www.participatorymuseum.org>. Vælg selv et kapitel som I vil læse til denne gang.