Jeg håber I har nydt ferien!
5. undervisningsgang handler om brugerne og anvendelsen af sociale og interaktive teknologier.
Dagens program:
Kl. 9.00:
Gæsteoplæg v. Kaja Jacobsen, projektleder på kommunikationsvirksomheden Bysted
Indhold: Præsentation af forskellige teknologier, hvad de er god til i museums- og kultursammenhæng, samt hvilke målgrupper de appellerer til.
- Mobile apps (augmented reality, skattejagt, spil)
- Tablets
- QR (hjemmesideinfo, visitkort, info)
- Nettet (hjemmesider, sociale medier, lag på hjemmesider)
- Touchscreens
Spørgsmål (fra jer til Kaja)
Kl.10:
Pause
Kl. 10.15:
Diskussion
Kl. 11.00:
Pause
Kl. 11.15:
Digital kunst, netkunst, net.art, virtuel kunst, machinima, glitch, softwarekunst... Hvad er forskellen?
En gennemgang/diskussion af forskellige kunstarter og deres teknologiske tilhørsforhold.
Kl. 11.45:
Næste undervisningsgang
Kl. 12.00:
Tak for i dag!
Litteratur
Schultz, Pit(2005), ”The Produceras Power User”. I Joasia Krysa & Geoff Cox (red.), DataBrowser03. Curating Immateriality: The Work of the Curator In the Age of Network Systems: 111-126. Autonomedia, NewYork
Scholz, Trebor (2006): "The Participatory Challenge". I Krysa, Joasia (red.), DATA Browser 3. Curating Immateriality: The Work of the Curator in the Age of Network Systems: 195-213. Autonomedia, Brooklyn/NewYork. <http://www.kurator.org/publications/curating-immateriality>
Simon, Nina (2010): The participatory museum. Netbaseret bog: <http://www.participatorymuseum.org>. Vælg selv et kapitel som I vil læse til denne gang.